Luka Pula d. o. o.
traži dalje ...Luka Pula d. o. o., trg. društvo za prekrcaj i skladištenje brodskog i ostaloga tereta te druge usluge u pom. prometu. Pravni je sljednik Transportno-špediterskoga poduzeća Lokošpedit, osnovanoga 1948. Od 1962. djeluje kao Poduzeće luke Pula, s djelatnostima održavanja i izgradnje luke, pretovara i uskladištenja robe, te ostalih usluga u prometu roba i putnika. Okosnica razvoja i uspona bila je kupovina lokacije Molo carbone 1972. Znatnim radovima na uređenju, izgradnji i dogradnji infrastrukturnih i suprastrukturnih objekata, taj prostor s ukupnom površinom od 7 ha, s izgrađenom obalom i gatom dužine 160/120m, prosječne dubine 7 do 9m, omogućava kvalitetan prihvat konvencionalnih tereta. Lokacija Molo carbone u cjelini ima status slobodne zone s djelatnostima pretežito proizvodnoga karaktera, a u njoj radi oko 500 radnika.
Pulska luka prirodno je zaštićen velik lučki bazen. Najveći uspon imala je pod austr. vlašću, kada je kao središnja ratna luka Monarhije postala i najvećom pom. jadranskom i sredozemnom bazom. Od tog je razdoblja, s naglim i općim razvojem grada, teretni i putnički lučki promet neprekidno rastao sve do II.svj. rata. Nakon rata, zbog loših kopnenih prom. veza sa zaleđem, Pula više nije mogla biti konkurentna Rijeci, Trstu, a poslije ni Kopru. Gospodarska struktura u lučkom bazenu podijeljena je u javnoprom. sadržaje luke (teretna sa slobodnom zonom Luka Pula d. o. o. i putnička luka) i više luka posebne namjene (industrijske, trgovačke, nautičke i vojne). Dalji razvoj lučkih aktivnosti Pule usmjeren je pretežito na putnički promet, zadržavajući gosp. djelatnosti luka posebnih namjena unutar lučkoga bazena.
M. Quaranta
članak preuzet iz tiskanog izdanja 2005.
Luka Pula d. o. o.. Istarska enciklopedija (2005), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2025. Pristupljeno 19.2.2025. <https://istra.lzmk.hr/clanak/1594>.