Slavnik Koper
traži dalje ...Slavnik Koper, prom. i turist. poduzeće, utemeljeno 25.IX.1946. u Kopru kao Avtopodjetje d. d. za održavanje prom. veza u Istri (od 1947. kao Avtopodjetje Adria) s kapitalom 600000 lira. Prve su putničke pruge s 10 teretnjaka povezivale Kopar s Motovunom i Buzetom te Umagom i Novigradom. Prvi autobus (Fiat 626) nabavljen je potkraj 1947., a prve servisne radionice otvorene su u Izoli i Bujama, potom i u Umagu, Poreču i Rijeci. Već 1948. u Semedeli su otvoreni servisni prostori i radionice. Na pruzi Umag–Kopar–Trst prometuje od 1949. U tom je razdoblju najviše povećavao vozni park, a 7.III.1954. preimenovan je u S. K. Otvorene su operativne poslovnice u Umagu, Poreču i Ilirskoj Bistrici te turist. poslovnice u Rijeci, Zagrebu, Beogradu, Banjoj Luci i Ljubljani. God. 1963–71. Slavniku se pripojio Istra-Auto Umag, koji je preuzeo teretni promet. Vozni je park 1970-ih ujednačen vozilima Mercedes i TAM. Od 1978. kao i turističko-hotelsko poduzeće bavio se organizacijom izleta i rent-a-carom. God. 1986. zapošljavalo je 630 radnika (312 vozača). Zahvaljujući suvremenim autobusima i remontnim radionicama (1958. god. 44 autobusa prešlo 2270000km; 1966. god. 109 autobusa 8000000km) 1950-ih i 1960-ih bio je među najnaprednijim prijevoznicima u Jugoslaviji. Tadanji uspjesi proizlazili su iz sve gušće mreže redovitih pruga (prigradskih i međugradskih), potom i slobodnoga turist., zakupničkog i gradskog prijevoza. Izgubivši jugosl. tržište poduzeće je zapalo u teškoće, te je 20.I.1993. predložen stečaj.
LIT.: Z. Žagar (priređivač), Slavnik Koper p. o. 40 let, Koper 1986.
R.
članak preuzet iz tiskanog izdanja 2005.
Slavnik Koper. Istarska enciklopedija (2005), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 8.11.2024. <https://istra.lzmk.hr/clanak/slavnik-koper>.