Slavnik Koper

traži dalje ...

Slavnik Koper, prom. i turist. poduzeće, utemeljeno 25.IX.1946. u Kopru kao Avtopodjetje d. d. za održavanje prom. veza u Istri (od 1947. kao Avtopodjetje Adria) s kapitalom 600000 lira. Prve su putničke pruge s 10 teretnjaka povezivale Kopar s Motovunom i Buzetom te Umagom i Novigradom. Prvi autobus (Fiat 626) nabavljen je potkraj 1947., a prve servisne radionice otvorene su u Izoli i Bujama, potom i u Umagu, Poreču i Rijeci. Već 1948. u Semedeli su otvoreni servisni prostori i radionice. Na pruzi Umag–Kopar–Trst prometuje od 1949. U tom je razdoblju najviše povećavao vozni park, a 7.III.1954. preimenovan je u S. K. Otvorene su operativne poslovnice u Umagu, Poreču i Ilirskoj Bistrici te turist. poslovnice u Rijeci, Zagrebu, Beogradu, Banjoj Luci i Ljubljani. God. 1963–71. Slavniku se pripojio Istra-Auto Umag, koji je preuzeo teretni promet. Vozni je park 1970-ih ujednačen vozilima Mercedes i TAM. Od 1978. kao i turističko-hotelsko poduzeće bavio se organizacijom izleta i rent-a-carom. God. 1986. zapošljavalo je 630 radnika (312 vozača). Zahvaljujući suvremenim autobusima i remontnim radionicama (1958. god. 44 autobusa prešlo 2270000km; 1966. god. 109 autobusa 8000000km) 1950-ih i 1960-ih bio je među najnaprednijim prijevoznicima u Jugoslaviji. Tadanji uspjesi proizlazili su iz sve gušće mreže redovitih pruga (prigradskih i međugradskih), potom i slobodnoga turist., zakupničkog i gradskog prijevoza. Izgubivši jugosl. tržište poduzeće je zapalo u teškoće, te je 20.I.1993. predložen stečaj.

LIT.: Z. Žagar (priređivač), Slavnik Koper p. o. 40 let, Koper 1986.

R.

članak preuzet iz tiskanog izdanja 2005.

Citiranje:

Slavnik Koper. Istarska enciklopedija (2005), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 8.11.2024. <https://istra.lzmk.hr/clanak/slavnik-koper>.